12 spôsobov, ako znížiť hladinu estrogénu | PRIMULUS

12 spôsobov, ako znížiť hladinu estrogénu

Čože?

Blog na tému zvyšovania testosterónu a v nadpise je estrogén? Nie je niečo zle?

Nedeste sa.

Všetko je v poriadku.

Estrogén je síce primárny ženský hormón, ale vyskytuje sa i u mužov. U niektorých menej, u iných viac.

Bohužiaľ v dnešnej dobe prevláda skôr tá druhá skupina.

Estrogén na nás číha v kozmetike, chemicky upravených potravinách a podľa niektorých dohadov i vo vode.

A prečo je estrogén zlý?

Zaberá vo Vašom tele miesto pre produkciu testosterónu, spôsobuje gynekomastiu, priberanie tukov, nízke libido a náladovosť.

Pokiaľ máte veľa estrogénu, podporujete tvorbu enzýmu aromatáza, ktorý mení Váš testosterón na estrogén.

Takže pokiaľ je Vaším cieľom byť chlap a nie len zženštilá verzia muža, zamerajte sa spoločne so zvyšovaním testosterónu na znižovanie estrogénu.

A ako to môžete urobiť?

Od toho sme tu my, aby sme pomohli :)

Uvedieme si 12 spôsobov, ako zaručene znížiť hladinu estrogénu vo Vašom tele (a tým pomôcť zvýšiť hladinu testosterónu).

Ideme na to...

1. Zbavte sa telesného tuku

Tukové bunky obsahujú molekuly estrogénu a je dokázané, že viac tuku rovná sa viac estrogénu.

S tým je spojený fakt, že obézni muži majú nízku hladinu testosterónu.

Takže ako prvé začnite tým, že sa zbavíte telesného tuku.

2. Cvičte silovo

Pokiaľ chodíte do posilňovne, tak zabudnite na „milión“ opakovaní s ľahkou váhou a zamerajte sa na poriadny silový tréning.

Silový tréning = ťažká váha pri malom počte opakovaní.

Pri zdvíhaní ťažkých vecí sa dejú hneď tri veci naraz. Zvyšuje sa Vám hladina testosterónu, vyplavuje sa veľké množstvo rastového hormónu a znižuje sa hladina estrogénu.

Okrem toho budete spaľovať tuk a budete vypadať strašne dobre.

3. Obmedzte používanie plastových výrobkov

Plasty obsahujú ftaláty, ktoré sú používané ako zmäkčovadlo a vďaka ním sú plasty ohybné.

Bohužiaľ, ftaláty majú negatívny vplyv na mužské telo, pretože znižujú počet spermií a taktiež znižujú hladinu testosterónu.

Snažte sa teda jesť a piť čo najviac zo sklenených nádob a vyhnite sa nákupu nealkoholických nápojov v plaste.

4. Pozor na parabény

Parabén je chemikália používaná takmer v každom kozmetickom prípravku. Táto chemikália napodobňuje činnosť estrogénu v našom tele.

A čo s tým?

Najlepšie riešenie je prejsť na prírodnú kozmetiku, kde sa žiadne parabény nevyskytujú.

5. Nakupujte BIO potraviny

Väčšina potravín, ktoré denne kupujete, sa vyrába a pestuje za pomoci chemických látok.

Vďaka tomu sú kurčatá väčšie, paradajky červenšie a jablká sladšie.

Dnešné potraviny obsahujú málo živín, sú ošetrené chemikáliami a nekvalitnými prísadami.

Pokiaľ máte možnosť, vyberajte organické (bio) potraviny.

6. Dodajte telu Calcium D glukarát

Táto látka sa vyskytuje v šupke bobuľovitých plodov. Predovšetkým jalovec a čučoriedka ju obsahujú vo veľkom množstve.

Calcium D glukarát sa viaže na zlé molekuly estrogénu vo Vašom tele a pomáha ich telu odstrániť.

7. Jedzte hlúbovú zeleninu

Tento druh zeleniny ako je brokolica, kapusta, karfiol, kaleráb či čínska kapusta obsahujú zlúčeninu znižujúcu hladinu estrogénu.

Ďalšie pozitívne vlastnosti?

  • sú bohaté na Zinok, ktorý zvyšuje testosterón. Zinok taktiež znižuje účinnosť enzýmu aromatáza pri premene testosterónu na estrogén.
  • obsahujú zlúčeninu Indole-3-Carbinol, ktorá sa v žalúdku mení na 3,3-Diindolylmethane (DIM). Táto látka vyplavuje estrogén preč z nášho tela.

8. Jedzte citrusové plody

Citróny, limetky, pomaranče alebo grepy sú silne anti-estrogénne. Je vedecky dokázané, že u mužov dokážu znížiť hladinu estrogénu.

Je to najjednoduchšia rada zo všetkých. Citrusy sú dostupné všade.

Ráno si po prebudení dajte vodu so šťavou z limetky a na desiatu pomaranč.

9. Skúste Macu

Pre muža je to takmer zázračná rastlina.

Dokáže zvýšiť mužské libido a taktiež zlepšuje kvalitu spermií.

Maca je taktiež výborná pre zníženie hladiny estrogénu v tele. Rovnako ako hlúbová zelenina je bohatá na látku Diindolylmethane (DIM), ktorá vyplavuje estrogén z nášho tela.

Najlepšie je zvoliť mletý prášok v bio kvalite, ten má najsilnejšie účinky.

10. Vyhnite sa sójovým produktom

Sója je silne estrogénna a zvyšuje hladinu tohto hormónu v mužskom tele.

Vyhnite sa sójovým náhradám potravín a omáčkam s obsahom sóje.

11. Nepreháňajte to s alkoholom

Nadmerná konzumácia alkoholu znižuje hladinu testosterónu a zvyšuje hladinu estrogénu v tele.

  • Vaša pečeň pracuje naplno, aby filtrovala nadmieru alkoholu a nemá čas regulovať hladinu estrogénu.
  • Alkohol podporuje tvorbu enzýmu aromatáza, ktorý mení testosterón na estrogén.

12. Majte dostatok spánku

Spánok je jedna z najlepších aktivít pre optimalizáciu hormónov. Je to doba, kedy Váš endokrinný systém pracuje naplno.

V spánku telo reguluje hladinu estrogénu a vyplavuje všetok ten nadbytočný. Táto činnosť je najaktívnejšia v dobe hlbokého spánku, takže je dôležité mať kvalitný a ničím nerušený spánok.

Ako už vieme, spánok taktiež zvyšuje hladinu testosterónu.

Záver

Uviedli sme si 12 tipov, ako znížiť hladinu estrogénu vo Vašom tele a tým uvoľniť priestor pre tvorbu testosterónu.

Nemusíte sa riadiť všetkými radami, vyberte si tie, ktoré Vám najviac vyhovujú a držte sa ich.

Tipy pre zvýšenie hladiny testosterónu sú k dispozícii na našom blogu - 25 tipov, ako zvýšit hladinu testosterónu

Zdroj: anabolicmen.com


za tím PRIMULUS
David Buchta
David Buchta
Páči sa Vám tento článok?
Zdieľajte ho alebo pošlite svojim známym.
Späť na blog