8 Potravín pre vyššiu hladinu testosterónu. Jete ich? | PRIMULUS

8 Potravín pre vyššiu hladinu testosterónu. Jete ich?

„Povedz mi čo ješ a ja ti poviem, kto si.“
Jean Anthelme Brillat-Savarin

Pokiaľ sa chcete cítiť a vypadať dobre, musíte kvalitne jesť.

Je to rovnaké ako s Vaším osobným automobilom.

Pokiaľ ako palivo budete používať iba kvalitný benzín či naftu, Vaše auto pôjde svižnejšie, rýchlejšie a motor Vám bude dlhšie slúžiť.

Rovnaké je to s potravou a Vaším organizmom. A teraz nemám na mysli nezmyselné diéty, pri ktorých sa obmedzuje celkový prísun živín na minimum a to predovšetkým na úkor tukov. Áno, telo pri takej diéte začne chudnúť telesný tuk, ale vo väčšine prípadov sa budete cítiť unavený, bez energie a Vaša hladina testosterónu razantne poklesne.

A ako teda správne jesť?

Základom je jesť veľa a predovšetkým kvalitné potraviny. Dostatok mäsa, vajec, ovocia a zeleniny, ryže, zemiakov a zdravých tukov. Vyhýbať by ste sa mali čo najviac spracovaným potravinám a všetkým fast foodom. Jedzte menej často, za to väčšie porcie. Pokiaľ cvičíte, v období pred a po tréningu pridajte viac sacharidov. Pokiaľ necvičíte, naopak sacharidy uberte a jedzte viac zdravých tukov.

A je to! Pre väčšinu ľudí je tento typ stravovania ten najlepší. Skutočne! Nie je treba pátrať po zázračných diétach či podporných prípravkoch na chudnutie, pretože aj tak nefungujú!

Pokiaľ by ste však radi do Vášho „motoru“ pridali určité „aditíva“ na zvýšenie Vašej hladiny testosterónu, čítajte prosím ďalej.

Predstavíme si zoznam 8 potravín, ktoré Vám pri pravidelnej konzumácii pomôžu zvýšiť Vašu hladinu testosterónu.

A ktoré to sú?

1. Vajcia

Sú zdrojom zdravých nasýtených tukov a cholesterolu, ktoré sú veľmi dôležité pre tvorbu testosterónu v tele. Bielok je jeden z najlepších zdrojov bielkovín pre Vaše telo a i žĺtok je bohatý na vitamín A, D a E.

2. Brokolica

Je bohatá na vlákninu, horčík a vitamín C. Brokolica taktiež obsahuje látky, ktoré pomáhajú pri metabolizme estrogénu. A čím menej je v našom tele miesta pre estrogén, tým viac ostane pre testosterón.

3. Avokádo

Skvelý zdroj vitamínu A, B, C, D, E, K, omega mastných kyslín a cholesterolu. Jedna z najlepších potravín pre Vašu hladinu testosterónu.

4. Hovädzie mäso

Má vysoký obsah proteínu, zinku, horčíku a nasýtených tukov.

5. Cesnak

Už v niekoľkých štúdiách bolo preukázané, že cesnak znižuje hladinu kortizolu v tele a tým pomáha k zvyšovaniu hladiny testosterónu.

6. Špenát

Je považovaný za „anti-estrogénnu“ potravinu. Špenát je bohatý na dôležité vitamíny a minerály, ako je horčík a vitamín C, ktoré podporujú prirodzenú tvorbu testosterónu.

7. Mandle

Sú bohaté na vitamín E, vápnik, horčík a zdravé tuky. V mandliach sa vo veľkom množstve vyskytuje aminokyselina arginín, ktorá podporuje krvný obeh a pomáha uvoľňovať cievy. Táto aminokyselina sa často využíva v prípravkoch na podporu erekcie.

8. Para orechy

Obsahujú zinok a sú najlepším prírodným zdrojom selénu. Už dva para orechy denne pokryjú doporučenú dennú dávku selénu. Pri výbere para orechov hľadajte tie, ktoré sú čo najviac pokryté hnedou šupkou. Práve táto šupka obsahuje najviac prospešných látok.


za tím PRIMULUS
David Buchta
David Buchta
Páči sa Vám tento článok?
Zdieľajte ho alebo pošlite svojim známym.
Späť na blog