Andropauza – 3 tipy, ako vyhrať nad mužským prechodom | PRIMULUS

Andropauza – 3 tipy, ako vyhrať nad mužským prechodom

Pojem andropauza sa objavuje stále častejšie.

A niet sa čomu čudovať.

Andropauza, alebo „mužský prechod“ je iný výraz pre zníženú hladinu testosterónu u mužov starších ako 40 rokov.

Mužský prechod je reálny a je často skloňovaný medzi lekármi, rovnako ako ženský prechod „menopauza“. Pokiaľ ste muž a máte okolo 40 rokov, tak možno andropauzu prežívate práve teraz.

V častých prípadoch sa príznaky objavia sčista-jasna a mnoho mužov nástup andropauzy prekvapí.

A prečo tomu tak je?

Hladina testosterónu u mužov klesá už od 30. roku života. Okolo 40-tych narodenín je hladina o takmer 25% znížená a začínajú sa objavovať prvé príznaky ako je únava, nízke libido, náladovosť a spomalený metabolizmus.

Vďaka úbytku testosterónu sa začína v mužskom tele tvoriť viac estrogénu a to je často dôvod, prečo muži po 40 začínajú priberať a mení sa ich náladovosť.

Niektorí doktori andropauzu označujú ako „obrátenú pubertu“. V puberte je Váš testosterón na vrchole. Máte hlbší hlas, svalovú hmotu priberiete len pri pohľade na činky a na sex myslíte neustále. V dobe mužského prechodu dochádza k opačnému procesu. Svaly sa strácajú, pneumatika na bruchu sa zväčšuje a kvôli pribúdajúcej únave nie je na sex moc pomyslenia.

Veľa mužov tomu nevenuje pozornosť, pretože tieto príznaky spája so svojím pokročilejším vekom.

Áno, ste možno starší, ale určite sa tak nemusíte cítiť.

S nízkou hladinou testosterónu sa dá bojovať a v dnešnom článku si uvedieme pár tipov, ako na to.

1) Zmeňte jedálníček

Jedzte potraviny bohaté na zdravé tuky. Jedná sa o mononenasýtené a nasýtené mastné kyseliny. Uvedené tuky obsahujú zdravý cholesterol, ktorý sa v tele premieňa na testosterón.

Vyhnite sa väčšine sacharidov. Fastfoody, sladkosti, pečivo a sladké nápoje. Všetko musí z Vášho jedálnička preč.

Najlepším zdrojom sacharidov sú zemiaky a batáty (sladké zemiaky).

 

2) Lepší spánok

Testosterón sa vo Vašom tele produkuje behom spánku, kedy je telo uvoľnené a Váš endokrinný systém pracuje na plné obrátky.

Pokiaľ ale nespíte dosť, Vaše telo nemôže vyprodukovať potrebné množstvo testosterónu a Vy potom trpíte príznakmi andropauzy.

Snažte sa spať aspoň 7-8 hodín.

Tipy pre lepší spánok nájdete v našom článku TU.

3) Dodajte telu viac zinku a vitamínu D

Vitamínov a minerálov podporujúcich optimálnu tvorbu testosterónu je celá rada. Pokiaľ by ste si ale mali vybrať len dva, určite by to mal byť zinok a vitamín D.

Zinok znižuje aktivitu enzýmu aromatáza, a tým zabraňuje premene testosterónu na estrogén. Podľa niekoľkých vedeckých štúdií sa po pravidelnom prísune zinku u testovaných subjektov zvýšila hladina testosterónu.

Viac informácii o tom, ako Vám môže zinok pomôcť v boji proti Andropauze si môžete prečítať TU.

Vitamín D je jedným z najdôležitejších vitamínov pre naše telo a podľa tejto štúdie dokáže ročné dávkovanie tohto vitamínu zvýšiť hladinu testosterónu až o 25%.

Viac o efekte vitamínu D na Váš testosterón si môžete prečítať TU.

Záver

Pokiaľ Vás trápi andropauza (mužský prechod) určite vyskúšajte vyššie uvedené rady. Behom krátkej doby poznáte Vy i Vaše okolie rozdiel.

PS: V prípade, že chcete v boji proti andropauze vytasiť zbraň najťažšieho kalibru, určite vyskúšajte prírodný produkt na zvýšenie testosterónu PRIMULUS.


za tím PRIMULUS
David Buchta
David Buchta
Páči sa Vám tento článok?
Zdieľajte ho alebo pošlite svojim známym.
Späť na blog