37 tipov pre zdravé spermie. Alebo mužská neplodnosť nemá šancu! | PRIMULUS

37 tipov pre zdravé spermie. Alebo mužská neplodnosť nemá šancu!

Mužská neplodnosť je problémová téma.

A niet sa čomu čudovať.

Len v Českej republike je neplodný takmer každý štvrtý pár a v 40% prípadov sú na vine muži. Lepšie povedané mužské spermie. Sú pomalé a je ich málo.

A situácia je rok od roku horšia.

Pred 15 rokmi bola norma okolo 120 miliónov spermií v jednom mililitri.

Dnes je to iba 20 miliónov. Pokiaľ bude pokles pokračovať v rovnakom tempe, za 50 rokov nebudú muži plodní vôbec.

A aké sú príčiny?

Môžu za to civilizačné faktory, ako je životný štýl, stres, fajčenie a choroby.

Ale nevešajte hlavu. Nič nie je stratené.

V dnešnom článku si uvedieme 37 tipov, ako mať spermie ako na steroidoch. Stačí sa riadiť aspoň polovicou z nich a Vaše spermie budú rýchlejšie a budete ich mať viac.

Pokiaľ plánujete v najbližších dňoch uskutočniť misiu s názvom „Oplodnenie vajíčka“, je pre Vás článok šitý na mieru.

Poďme na to.

1) Vyhnite sa nadmernému používaniu plastov

Plasty v aute, plastové krabičky, plastové fľaše. V dnešnej dobe je nemožné sa plastom vyhnúť. Bohužiaľ látky obsiahnuté v plastoch ako BPA a ftaláty majú negatívny vplyv na produkciu spermií.

TIP: Používajte skôr sklenené nádoby a krabičky. Hľadajte plasty bez obsahu BPA (BPA free).

2) Jedzte banány

V banánoch sa nachádza enzým bromelín, ktorý podporuje mužské pohlavné hormóny. Ďalej je banán bohatý na horčík, vitamín B1 a vitamín C. Všetky tieto vitamíny podporujú tvorbu spermií.

3) Nestresujte sa

Ako už vieme, nadbytočný stres znižuje hladinu testosterónu a to má priamy vplyv na počet spermií. Sledujte situácie, kedy ste v strese a snažte sa ich čo najviac eliminovať.

TIP: Skúste meditovať. Výborný článok na tému meditácie z webu psychologie.cz môžete nájsť TU. Ďalšie tipy na zníženie stresu z nášho blogu TU.

4) Laptop musí preč

Máte často notebook na kolenách? Hneď s tým prestaňte. Teplo, ktoré batéria produkuje, je veľmi blízko Vašich semenníkov a to znižuje produkciu spermií.

TIP: Použite pod notebook vankúš či podložku (inšpirácia TU)

5) Dajte pozor na Wi-fi

Ďalší dôvod, prečo dať notebook preč. Podľa tejto štúdie, dlhodobé vystavenie sa Wi-fi signálom spôsobuje zníženie pohyblivosti spermií.

TIP: Pokiaľ práve Wi-fi nepoužívate, naučte sa ju vypínať. Na noc dajte telefón do režimu „lietadlo“.

6) Zostaňte triezvy

Nadmiera alkoholu znižuje testosterón, ktorý má vplyv na tvorbu spermií. Pokiaľ si napriek tomu chcete dať pohár, siahnite po červenom víne. Podľa prvých štúdií to vyzerá tak, že látka myricetín obsiahnutá v červenom víne má pozitívny vplyv na pohyblivosť spermií.

TIP: Obmedzte alkohol na jeden pohár červeného vína denne.

7) Zvýšte svoj testosterónu

Možno jedným z najjednoduchších spôsobov, ako výrazne zvýšiť prirodzenú produkciu testosterónu a tým podporiť aj lepšie tvorbu spermií, je dodať telu potrebné vitamíny a minerály. Hlavným Vaším cieľom by malo byť získavať všetky dôležité mikroživiny z potravy a to predovšetkým zo zeleniny a ovocia.

Pokiaľ sa Vám ale zdá, že máte problém získať všetky vitamíny iba z hrušky a špenátu, potom je dobrá voľba siahnuť po vhodnom doplnku stravy. Najmä u minerálnych látok je niekedy veľmi ťažké ich získať iba z bežnej stravy.

A na ktoré vitamíny a minerály sa máte zamerať, ak je Vaším cieľom vysoká hladina testosterónu? Poďme si predstaviť hlavné hráča:

Chcete všetky v jednom doplnku stravy? Skúste náš 100% prírodný produkt PRIMULUS ktorý má preukázateľný vplyv na zvýšenie hladiny testosterónu v tele a celkové zvýšenie energie a vitality u mužov.

PRIMULUS si môžete zakúpiť kliknutím na tlačidlo nižšie.

Vyskúšam PRIMULUS

8) Nejazdite často na bicykli

Jedna španielska štúdia zistila, že triatlonisti mali nižší počet spermií, než športovci nepoužívajúci pri disciplínach bicykel. Vyšší počet hodín strávených na bicykli ovplyvňuje veľkosť i tvar spermií.

TIP: Namiesto jazdy na bicykli sa radšej prejdite alebo si bežte zabehať.

9) Obmedzte sledovanie TV

Nedávna štúdia preukázala, že muži sledujúci televíziu po dobu 20 hodín týždenne, mali počet spermií o polovicu nižší, než muži, ktorí televíziu nesledovali vôbec.

TIP: Vypnite televíziu a namiesto toho skúste siahnuť po zaujímavej knihe. Pár tipov nájdete TU

10) Jedzte viac cesnaku

Cesnak je považovaný za prírodné afrodiziakum. Obsahuje selén, ktorý pomáha zvýšiť hladinu testosterónu a alicín zlepšujúci pohyblivosť spermií.

TIP: Pridajte každý deň 1 – 2 strúčky cesnaku do Vášho obeda alebo behom prípravy večere

11) Obmedzte pobyt v teplej vode

Teplo patrí medzi najväčších zabijakov spermií. Iba 30 minút v teplej vode (38° C alebo viac) dokáže znížiť počet Vašich spermií. Jedna štúdia z roku 1950 preukázala, že muži, ktorí sa kúpali pol hodiny v horkej vode každý druhý deň, boli neplodní po dobu 6 mesiacov.

V tejto štúdii sa mužom, ktorí sa prestali kúpať v teplej vode, zvýšil počet spermií o 491%.

TIP: Vyhnite sa vírivkám a dlhému kúpeľu v teplej vode. Sprchujte sa vlažnou vodou, alebo ešte lepšie začnite so studenou sprchou.

12) Paradajky

Šťava z nich obsahuje silný antioxidant lykopén, ktorý pomáha chrániť voľné radikály a má preukázateľný efekt na morfológiu spermií.

TIP: Lykopén sa lepšie uvoľňuje a je rýchlejšie absorbovaný do tela behom vysokých teplôt. Prírodná paradajková omáčka je teda dobrou voľbou pre Vašu plodnosť.

13) Spáľte tuk

Pokiaľ čítate náš blog, tak viete, že viac tuku = menej testosterónu. Táto štúdia potvrdzuje, že telesný tuk zvyšuje šancu mužskej neplodnosti a má taktiež vplyv na nízky počet spermií u mužov.

TIP: Začnite cvičiť. Zmeňte svoj jedálníček a skúste tieto prírodné spaľovače tukov TU!

14) Skúste ustrice

Patria medzi najlepšiu potravinu pre muža vôbec. Ustrice dokážu zvýšiť Váš testosterón, libido a taktiež počet spermií. Hlavným dôvodom je vysoký obsah prírodného zinku.

15) Majte viac sexu

Už vieme, že sex je najpríjemnejší spôsob, ako zvýšiť hladinu testosterónu. A platí to i pre počet spermií. Zabudnite na 2 – 3 dni abstinencie pre väčšiu šancu na oplodnenie vajíčka. Funguje to i obrátene.

Muži, ktorí majú nízky počet spermií a abstinujú dlhšie než jeden deň, zaznamenajú nižšiu produkciu spermií a predovšetkým sú potom Vaši kamaráti pomalší.

TIP: Snažte sa mať viac sexu. Pokiaľ na sex nemáte chuť, môže za to nízke libido alebo nízka hladina testosterónu. Riešenie môžete nájsť TU.

16) Začnite so studenou sprchou

Studená sprcha Vám pomôže spáliť telesný tuk, znížiť depresie, zvýšiť testosterón, zaistí lepší spánok a taktiež zvýši produkciu spermií. Viac o výhodách studenej sprchy si môžete prečítať TU.

TIP: Začnite pomaly. Najskôr vlažnou vodou každé ráno a postupne sa dopracujte až k ľadovej sprche po dobu minimálne 1 -2 minút.

17) Jedzte zdravo

Obmedzte cukry, obilniny a všetky umelo vytvorené potraviny. Jedzte viac ovocia, zeleniny, mäsa a zdravých tukov.

TIP: Naštudujte si Paleo stravu a snažte sa ju dodržiavať. Pár zdrojov o Paleo strave:

Kniha, blog, recepty

18) Dodajte telu viac zinku

Zinok je jeden z najdôležitejších minerálov pre muža. V jednej štúdii, kde bol zinok podávaný s kyselinou listovou, sa zvýšil počet spermií u zdravých mužov o 74%.

TIP: Jedzte potraviny bohaté na zinok alebo ho dodajte telu vďaka správnemu doplnku stravy TU.

19) Horká čokoláda je dobrá...

... obsahuje totiž mnoho antioxidantov a L-arginín, ktorý zvyšuje počet spermií.

TIP: Kupujte iba čokoládu s obsahom minimálne 70% kakaovej sušiny.

20) Jedzte, čo pláva

Ryby sú bohaté na zdravé tuky a dôležité minerály. Zlepšujú pohyblivosť spermií a majú pozitívny vplyv na Váš testosterón.

21) Skúste Goji maliny

Jedna čínska štúdia skúmala 42 neplodných mužov (s veľmi nízkym počtom spermií), ktorým bolo podávaných 15 mg goji malín každý deň. Po mesiaci malo 50% mužov spermie v normálnom alebo i vyššom počte. A po 2 mesiacoch užívania goji malín malo 33 mužov počet spermií vyšší než priemer a všetkých 33 mužov bolo schopných počať dieťa.

TIP: Zájdite si do zdravej výživy a kúpte si sušené goji maliny – slovensky „Kustovnica čínska“

22) Jedzte vajcia

Bohaté na proteín a vitamín E sú vajcia dobrým zdrojom pre tvorbu zdravých spermií. Nemusíte sa báť negatívneho vplyvu zdravého tuku obsiahnutého v žĺtku na Váš cholesterol. Viac sa môžete dočítať TU.

23) Doplňte vitamín C

Vitamín C je dôležitý antioxidant, ktorý chráni spermie proti voľným radikálom a oxidačnému stresu.

Podľa niekoľkých štúdií majú neplodní muži veľmi nízku hladinu vitamínu C.

TIP: Najlepším zdrojom vitamínu C sú papriky, guava, kapusta alebo kiwi.

24) Skúste koreň Macy

Je prezývaná ako peruánsky ženšen alebo peruánska viagra. Maca patrí medzi najvýživnejšie rastliny na svete. Je bohatá na vápnik, horčík, fosfor, draslík, síru, sodík, železo a zinok.

Jedna 12 týždenná štúdia dokazuje pozitívne účinky Macy (1,500 - 3000mg extraktu) na počet a pohyblivosť spermií. Všetci muži v priebehu štúdie zaznamenali i zvýšené sexuálne libido.

TIP: Pokiaľ máte možnosť, vždy vyberajte skôr mletý koreň Macy než len extrakt. Pri extrakcii Macy dochádza ku strate žiadúcich látok.

25) Cvičte

Cvičenie je telu prospešné. A rozdiel nie je ani v prípade vplyvu na spermie. V tejto štúdii mali muži cvičiaci 7 hodín týždne o 48% vyšší počet spermií než muži, ktorí cvičili iba 1 hodinu týždne. Cvičenie Vám pomáha spaľovať tuk a zvýšiť hladinu testosterónu, čo má priamy vplyv na Vašu plodnosť.

TIP: Začnite pravidelne cvičiť. Pokiaľ nechcete chodiť do fitka, zamerajte sa na základné cviky s vlastnou váhou, ako sú drepy, kliky, zhyby a šprinty.

26) Skontrolujte svoje lieky

Niektoré lieky majú negatívny vplyv na tvorbu spermií. Patria do nich napríklad lieky na tlak, vypadávanie vlasov, depresie a žalúdočné vredy. Poraďte sa so svojím lekárom, či za Vašu neplodnosť nemôžu niektoré z používaných liekov.

27) Žiadne lubrikanty

Nepoužívajte behom sexu žiadne lubrikanty a gély. Negatívne totiž ovplyvňujú pohyblivosť spermií.

28) Skúste dyňové semiačka

Tie sú bohaté na zinok, ktorý je veľmi dôležitý pre tvorbu spermií a testosterónu. Okrem zinku semiačka obsahujú vitamín B a vitamíny E, C, D a K, ktoré podporujú tvorbu spermií a zvyšujú libido.

29) Nepoužívajte drogy

Tento bod je asi jasný. Používanie látok ako je marihuana alebo kokaín, znižuje pohyblivosť a počet spermií.

30) Pite viac vody!

Najjednoduchší tip zo všetkých. Spermie sú tvorené z vody a pokiaľ trpíte dehydratáciou, má to priamy vplyv na počet Vašich spermií.

TIP: Pocit smädu už značí dehydratáciu. Pite pravidelne, nech Vás smäd vôbec nedoženie.

31) Sprchujte sa „prírodne“

Súčasná kozmetika je plná ftalátov, ktoré znižujú tvorbu Vašich spermií. Pokiaľ Vám to peňaženka dovolí, kupujte iba organické („BIO“) kozmetické šampóny a mydlá.

32) Nenoste telefón v kapse

Mobilný telefón vysiela krátke elektromagnetické vlny negatívne ovplyvňujúce počet spermií. Najhorší je fakt, že väčšina z nás nosí telefón v kapse nohavíc, kde je to k spermiám veľmi blízko.

TIP: Noste telefón skôr v kapse saka alebo bundy. Pokiaľ máte telefón blízko u seba behom spánku, zapnite si režim „lietadlo“

33) Vlašské orechy

V roku 2012 bolo v jednej štúdii preukázané, že muži konzumujúci 75 gramov vlašských orechov každý deň, zaznamenali veľké zlepšenie v kvalite a pohyblivosti spermií.

34) Voľné oblečenie

Ako už vieme, teplo spermiám neprospieva. To je taktiež dôvod, prečo sú mužské semenníky umiestnené mimo Vaše telo. I nepatrná zmena teploty dokáže spermiám ublížiť. Pokiaľ nosíte tesné oblečenie, sú Vaše semenníky stisnuté blízko tela a viac sa zahrievajú. Tým sa znižuje ich počet.

TIP: Pokiaľ to situácia umožňuje, noste voľnú spodnú bielizeň i oblečenie.

35) Vyhnite sa sóji

Táto štúdia preukazuje vplyv sóje na zníženie počtu spermií u mužov. Tí, ktorí jedli často sójové produkty, mali v priemere počet spermií o 41 miliónov nižší, než tí, čo sójové produkty nejedli.

36) Doplňte selén

Selén je veľmi dôležitý pre tvorbu spermií a testosterónu. Podľa niektorých výskumov má i potenciál chrániť telo proti rakovine.

TIP: Jedzte Para orechy (brazillian nuts). Iba 3 orechy doplnia odporúčanú dávku selénu.

37) Zabudnite na vyhrievané sedadlá v aute

Opäť spojitosť s teplom, ktoré pôsobí blízko Vašej zásoby spermií. Jedna nemecká štúdia na 30tich zdravých mužoch dokázala, že po hodine sedenia na vyhrievanom sedadle, sa zvýšila teplota semenníkov o 2-3°C. Nezdá sa to moc, ale i nepatrný nárast teploty dokáže zničiť Vaše spermie.

A je to. 37 tipov pre zdravšie a rýchlejšie spermie máme za sebou.

Zaujíma Vás problematika zvyšovania testosterónu? Kliknite TU.

Zdroj: Internet, www.menprovement.com/sperm-count


za tím PRIMULUS
David Buchta
David Buchta
Odborník na zdravý životní styl a optimalizaci testosteronu. Poslední 4 roky přečetl snad všechny zahraniční studie a publikace na optimalizaci testosteronu. Důležité poznatky publikuje na tento blog.
Páči sa Vám tento článok?
Zdieľajte ho alebo pošlite svojim známym.
Späť na blog