4 Základné vitamíny a minerály pre vyšší testosterón! | PRIMULUS

4 Základné vitamíny a minerály pre vyšší testosterón!

Ste muž a cítite sa slabší, unavený a bojujete s nadváhou?

Je tu veľká pravdepodobnosť, že máte nedostatok tých správnych vitamínov a minerálov.

Pre správnu hladinu testosterónu a celkovo pre dobré fungovanie celého nášho organizmu je nesmierne dôležité mať dostatočný príjem vitamínov a minerálov. Hlavným Vaším cieľom by malo byť získavanie všetkých dôležitých mikroživín z potravy a to predovšetkým zo zeleniny a ovocia.

Pokiaľ sa Vám ale zdá, že máte problém získať všetky vitamíny iba z hrušky a špenátu, potom je dobrou voľbou siahnuť po vhodnom doplnku stavy.

Predovšetkým u minerálnych látok je niekedy veľmi obtiažné získať ich iba z bežnej stravy.

A na ktoré vitamíny a minerály sa máte zamerať, pokiaľ je Vaším cieľom vysoká hladina testosterónu? Poďme si predstaviť hlavných hráčov...

Vitamín D

Jedná sa o jeden z najdôležitejších vitamínov pre vyššiu hladinu testosterónu. Ako dôkaz môžeme nájsť hneď niekoľko vedeckých výskumov, kde bolo preukázané, že muži s vyšším obsahom vitamínu D v tele mali taktiež vyššiu hladinu testosterónu a naopak.

Tento vitamín si telo dokáže vytvoriť samo prostredníctvom slnečných lúčov. V lete, pokiaľ je človek často na slnku, teda problém s vitamínom D väčšinou nie je. Horšie je to v zime. Preto sa odporúča predovšetkým behom zimného obdobia tento vitamín doplňovať.

Odporučená denná dávka tohto vitamínu je stanovená na 400 – 600 UI (Podľa posledných výskumov je však optimálna dávka ďaleko vyššia, okolo 2000-3000UI.)

Zdroj potravín: ryby, olej z tresčej pečene, vajcia a huby

Zinok

Tento minerál je často považovaný za testosterón booster. A to právom. Pokiaľ máte v tele nedostatok zinku, jeho zvýšený príjem veľmi pozitívne ovplyvní hladinu testosterónu vo Vašom tele. Zinok predovšetkým potláča tvorbu enzýmu aromatáza, ktorý v tele mení testosterón na estrogén.

Ďalšie výhody zinku: zlepšuje pohyb spermií, znižuje riziko rakoviny prostaty, pomáha s bojom proti akné, posilňuje Váš imunitný systém

Zdroj potravín: ustrice, špenát, dyňové semiačka, orechy, kakao

Selén

Ďalší významný minerál pre Vaše telo. Selén sa vyskytuje v prírode vo veľmi malom množstve, preto je väčšinou obtiažné nájsť vhodné zdroje tohto minerálu.

Selén je mimo iné výborný antioxidant a podľa niektorých štúdií aj znižuje riziko vzniku rakoviny.

Najlepším zdrojom selénu sú bezkonkurenčne para orechy (brazilian nuts).

Zdroj potravín: para orechy, morské plody, slnečnicové semiačka

Horčík

Podľa nedávnej vedeckej štúdie bolo zistené, že vyššie dávky horčíka dokážu zdvihnúť hladinu testosterónu až o viac ako 20% behom 4 týždňov. Horčík taktiež zlepšuje kvalitu spánku a jeho nedostatok je obecne spájaný s nižšou hladinou testosterónu.

Zdroj potravín: špenát, orechy a semiačka, ryby, avokádo

Medzi ďalšie vitamíny a ich zdroje z potravín, ktoré majú blahodarný vplyv na hladinu testosterónu sú...

Vitamíny B (B-komplex) – ryby, bravčové mäso, mandle, pistácie
Vitamín K2 – kapusta, maslo, vajcia
Vitamín C – guava, kiwi, citrusové plody

Záver

Máte dostatočný príjem vyššie uvedených vitamínov a minerálov? Pokiaľ nie, tak zmeňte jedálníček a vyberte si vhodné doplnky stravy a vitamíny. Jednoduché, však? S našou pomocou už viete, na čo je potrebné sa zamerať.


za tím PRIMULUS
David Buchta
David Buchta
Odborník na zdravý životní styl a optimalizaci testosteronu. Poslední 4 roky přečetl snad všechny zahraniční studie a publikace na optimalizaci testosteronu. Důležité poznatky publikuje na tento blog.
Páči sa Vám tento článok?
Zdieľajte ho alebo pošlite svojim známym.
Späť na blog