5 mužských koníčkov, ktoré Vám zaručia zvýšenie hladiny testosterónu | PRIMULUS

5 mužských koníčkov, ktoré Vám zaručia zvýšenie hladiny testosterónu

Každý muž má nejaké koníčky a záľuby.

Niekto si rád zájde s kamarátmi zahrať futbal, iný radšej prečíta obľúbenú knižku alebo sa pozrie na novú seriálovú hitovku.

V dnešnom článku sa zameriame na mužské koníčky, ktoré Vám môžu pomôcť zvýšiť hladinu testosterónu.

Poďme si ich teda postupne predstaviť

Sledovanie športových akcií

Asi najtypickejší koníček všetkých mužov.

Takmer každý chlap, i keď nepatrí medzi veľkých športových nadšencov, sa v dobe veľkých šampionátov zíde s kamarátmi v krčme či doma u televízie a fandí svojmu obľúbenému (či národnému) tímu.

Vedci zistili, že pri sledovaní svetového pohára vo futbale 21 mužov, u ktorých ich tím vyhral, došlo k značnému navýšeniu hladiny testosterónu.

Naopak pokiaľ ich favorit prehral, hladina testosterónu sa u nich mierne znížila.

Pokiaľ Vás športové prenosy moc neberú, môžete spestriť celý pôžitok z hry nejakou malou stávkou. Potom pre Vás bude výsledok dôležitejší a hormonálna odpoveď bude o to väčšia.

Lovenie

V tejto dobe sa jedná skôr o koníček, v minulosti to ale bola pre mužov ich hlavná úloha v spoločnosti a taktiež primárny zdroj obživy.

Pokiaľ muž nedokázal nič uloviť, bola jeho rodina či kmeň bez obživy.

Muži majú lovenie hlboko zakorenené vo svojej DNA a preto je táto činnosť úzko spojená so zvýšením hladiny testosterónu v tele.

Nie je teda prekvapením, že muži zaznamenajú značne zvýšenú hladinu testosterónu po úspešnej loveckej výprave (štúdia tu)

Sekanie dreva

Pre niekoho koníček, pre iného nutná povinnosť.

Pokiaľ však patríte do druhej skupiny, mám pre Vás dobrú správu.

Sekanie dreva dokáže ovplyvniť hladinu Vášho testosterónu.

V tejto štúdii bolo zistené, že muži, ktorí kácali stromy sekerou, zaznamenali výrazne zvýšenie hladiny testosterónu po dobu jednej hodiny od ukončenia tejto činnosti.

Nie je teda divu, prečo sú drevorubači často považovaní za pravých mužov. Ich poznávacím znamením je hustá brada a svalnatá postava. Známky vysokej hladiny testosterónu.

Zdvíhanie ťažkých vecí

Jedna z hlavných činností, určená predovšetkým pre mužov.

Každý chlap sa rád chopí príležitosti pomôcť žene pri zdvihnutí alebo prenesení niečoho naozaj ťažkého.

Už v dobe pravekej bolo pre mužov nutnosť mať veľkú silu, aby mohol zdvíhať ťažké balvany či iné predmety. Aby nám v tom naše telo pomohlo, zakaždým keď zdvíhame niečo naozaj ťažké, vyplaví náš endokrinný systém dávku testosterónu.

Pokiaľ teda chodíte do posilňovne, vykašlite sa na malé váhy a tisíc opakovaní. Zamerajte sa predovšetkým na ťažké cviky, ako sú drepy, mŕtvy ťah či tlaky v stoji s veľkou činkou a snažte sa skôr zdvíhať čo najväčšiu váhu s minimom opakovaní (pre začiatok sa vždy poraďte s trénerom ohľadom správnej techniky).

Vaša hladina testosterónu sa týmto razantne zvýši.

Pár štúdii, ktoré to potvrdzujú, nájdete napr. tu, tu a tu

Úspešné podnikanie

Úspešné podnikanie či zamestnanie, pri ktorom uzavierate zmluvy s tučnou odmenou, je skvelý spôsob ako zvýšiť hladinu testosterónu v tele.

V tejto štúdií, ktorú uskutočnili na univerzite v Cambridge, použili ako testovacie subjekty 17 mladých budúcich obchodníkov na burze.

Prišli na to, že v ranných hodinách, kedy je hladina testosterónu u mužov najvyššia, dosahovali obchodníci taktiež vyššie tržby.

Niektorí z nich, ktorí mali úspešnú obchodnú šnúru po dobu 6 dní, zaznamenali nárast testosterónu až o 74%. Samotný nárast testosterónu ďalej podporoval ich motiváciu a väčší predpoklad k lepšiemu obchodnému výkonu.

Záver

V našej súčasnej dobe muži pomaly strácajú svoj testosterón a miesto toho u nich začína vyhrávať ženský hormón – estrogén.

Našťastie stále existuje niekoľko mužských záľub, ktoré Vám pomôžu nakopnúť Váš testosterón a byť viac mužom, než len zženštilá verzia muža.

Zdroj: http://www.anabolicmen.com/manly-hobbies-that-boost-testosterone/ - s láskavým zvolením autora


za tím PRIMULUS
David Buchta
David Buchta
Odborník na zdravý životní styl a optimalizaci testosteronu. Poslední 4 roky přečetl snad všechny zahraniční studie a publikace na optimalizaci testosteronu. Důležité poznatky publikuje na tento blog.
Páči sa Vám tento článok?
Zdieľajte ho alebo pošlite svojim známym.
Späť na blog