6 druhov korenia, ktoré Vám dokážu zvýšiť hladinu testosterónu | PRIMULUS

6 druhov korenia, ktoré Vám dokážu zvýšiť hladinu testosterónu

Áno, čítate správne.

V dnešnom článku si uvedieme 6 druhov korení, ktoré nakopnú produkciu Vášho testosterónu.

Korenie sa nie často uvádza ako prostriedok pre zvýšenie hladiny testosterónu, ale to neznamená, žeby nefungovalo. Ku každému koreniu z dnešného zoznamu si uvedieme vedecké štúdie, ktoré dokazujú (alebo aspoň naznačujú) pozitívny vplyv na mužský hormón číslo jedna.

Poďme rovno k nášmu zoznamu.

1. Kurkuma

Má podobu žltého prášku a je často súčasťou curry.

Kurkuma býva často označovaná za jedno z najzdravších jedál na svete. Obsahuje veľký počet antioxidantov, ktoré sú ľudskému zdraviu prospešné.

Kurkuma by ale mohla byť zaujímavým prostriedkom k zvýšeniu hladiny testosterónu.

Dokáže totiž silno bojovať proti tvorbe ženského hormónu estrogénu (napr. štúdia tu)

A nie len to.

V tejto štúdii dokonca i malá dávka kurkumy dokázala v tele krýs zvýšiť hladinu testosterónu až o 257%. Zlepšila sa i kvalita spermií. A áno. I napriek tomu, že bol tento výskum uskutočnený na krysách, je nutné podotknúť, že krysy majú takmer rovnaký reprodukčný systém ako ľudia.

Táto štúdia na ľuďoch dokazuje, že len 500 mg kurkumy za deň zvýšilo hladinu HDL cholesterolu o 29% (tento druh cholesterolu je ten „dobrý“, chráni naše srdce a je hlavným stavebným kameňom pre tvorbu testosterónu).

2. Zázvor

Je ostrý druh korenia, ktorý je v namletej forme dostupný takmer v každom obchode. Kúpený prášok si môžete jednoducho namixovať vo vode alebo pridať do čaju.

Jedná sa o rýchly a lacný prostriedok na zvýšenie hladiny testosterónu.

Už niekoľko štúdií na zvieratách dokazuje, že zázvor dokáže zvýšiť testosterón takmer u všetkých samcov z ríše zvierat.

V jednej štúdii 75 ženatých mužov vo veku 19 – 45 rokov konzumovalo zázvor každý deň (bohužiaľ nie je uvedené, o akú veľkú dávku sa jednalo). A aké boli výsledky???

  • Po 3 mesiacoch pravidelného užívania sa hladina testosterónu zvýšila o 17,7%.
  • Hladina luteinizačného hormónu (hormón podporujúci produkciu testosterónu) sa zvýšila o 43%.
  • V krvi všetkých testovaných sa o dosť znížil výskyt voľného toxického radikálu (malonndialdehyd).

3. Muškátový oriešok

O tomto korení sa často hovorí, že je účinné afrodiziakum.

Zatiaľ neexistuje žiadna štúdia na ľuďoch, ktorá by dokázala priamy efekt muškátového orieška na hladinu testosterónu, ale našťastie tu sú naše obľúbené krysy 

V tejto štúdii sa pri podávaní liehového extraktu z muškátového orieška zvýšila početnosť párení. Skrátila sa i doba medzi párením, čo naznačuje vyššiu hladinu testosterónu.

Vedci ešte nestihli muškátový oriešok podrobiť detailnému rozboru. Mnoho ľudí ale básni o jeho efekte na libido, čo môže mať úzku súvislosť s vyšším testosterónom.

Vyskúšajte a rozhodnite sami.

4. Kajenské korenie a chilli

Pálivé papričky obsahujú kapsaicín, ktorý Vám nielen pomôže so spaľovaním prebytočného tuku, ale taktiež zvýši Váš testosterón.

Kapsaicín podporuje i krvný obeh, takže je výborný pre muža s poruchou erekcie.

Najnovšie výskumy na zvieratách dokazujú, že kapsaicín môže byť i veľmi účinný testosterón booster.

Táto štúdia na krysách potvrdzuje, že kapsaicín dokáže ochrániť hladinu testosterónu pri kalorickom deficite a dokonca ho i zvýšiť.

Pokiaľ Vás čaká diéta a chcete si udržať hladinu Vášho testosterónu, siahnite po niečom pálivom.

5. Bazalka

Toto korenie je taktiež často označované ako afrodiziakum a existujú dokonca i štúdie, ktoré naznačujú súvislosť s vplyvom bazalky na testosterón.

  • Bazalka obsahuje veľké množstvo flavonoidov apigenín, ktorý má podložený efekt na zvýšenie hladiny testosterónu.
  • V jednej štúdii na králikoch bol efekt bazalky na testosterón neuveriteľný. Hladina testosterónu u samcov sa zvýšila až nad maximálnu merateľnú hranicu 1500 ng/dl.

Je tu stále pravdepodobnosť, že bazalka nebude mať až tak veľký vplyv na ľudí.

A preto Vám neostáva nič iné, než si to vyskúšať priamo na sebe.

6. Kardamón

Na kardamón neexistujú priame štúdia, ktoré by potvrdili efekt na hladinu testosterónu.

Existuje ale niekoľko faktov, vďaka ktorým sa môžeme aspoň domnievať, že Vám kardamón môže pomôcť pri nedostatku testosterónu.

  • Kardamón je plný lipidov a antioxidantov, ktoré majú obecne pozitívny efekt na testosterón.
  • Kardamón bol niekoľkokrát testovaný na jeho pozitívny efekt pri znížení oxidačného stresu (nerovnováha medzi tvorbou reaktívneho kyslíka). A vysoký oxidačný stres znižuje hladinu testosterónu.
  • Kardamón je bohatý na látku α-terpinylacetát, čo je regulátor hormónov. Táto látka pomáha nielen podporovať testosterón, ale taktiež podporuje tvorbu svalovej hmoty.

Záver

Uviedli sme si zoznam 6 korení, ktoré Vám môžu pomôcť zvýšiť hladinu testosterónu. Je pravda, že veľa testov bolo uskutočnených na zvieratách, avšak väčšinu z uvedených korení môžete nájsť vo svojej kuchyni, takže sa nejedná o žiadnu veľkú investíciu.

PS: Pokiaľ Vás zaujíma, ako veľmi lacno zvýšiť svoju hladinu testosterónu, určite sa pozrite na náš článok TU.

Zdroj: http://www.anabolicmen.com/boosting-testosterone-with-spices/ - so zvolením autora


za tím PRIMULUS
David Buchta
David Buchta
Odborník na zdravý životní styl a optimalizaci testosteronu. Poslední 4 roky přečetl snad všechny zahraniční studie a publikace na optimalizaci testosteronu. Důležité poznatky publikuje na tento blog.
Páči sa Vám tento článok?
Zdieľajte ho alebo pošlite svojim známym.
Späť na blog