6 potravín bohatých na zinok pre zvýšenie testosterónu | PRIMULUS

6 potravín bohatých na zinok pre zvýšenie testosterónu

Zinok patrí medzi základné minerály pre optimálnu tvorbu testosterónu.

Niekoľko štúdií dokazuje, že nedostatok zinku v tele znižuje hladinu celkového (a voľného) testosterónu a jeho doplnením dochádza k obnove tohto hormónu.

Odporučená denná dávka zinku sa pohybuje okolo 10 mg – 15 mg u bežnej populácie. Táto dávka sa pri vyváženej strave dá pokryť z potravín alebo je možné doplniť zinok vhodným doplnkom stravy. U aktívnych športovcov by mal byť príjem zinku vyšší, okolo 30 mg – 40 mg za deň. Dôvodom je vylučovanie zinku potom pri zvýšenej námahe.

Najlepším zdrojom zinku sú živočíšne zdroje potravín. Tieto potraviny majú vyšší obsah kvalitného zinku a ten je telom lepšie vstrebávaný.

V dnešnom článku si uvedieme 5 najlepších prírodných zdrojov tohto minerálu.

1) Ustrice

Začíname tým najlepším zdrojom zinku z prírodnej ríše.

V 100 g ustríc nájdete 78 mg kvalitného zinku. Mimo iné sú ustrice bohaté na ďalšie mikroživiny dôležité pre optimálnu tvorbu testosterónu ako je selén, vitamín D, meď a taktiež obsahujú kvalitné proteíny.

Legendy hovoria, že známy milovník Casanova jedol na raňajky až 50 ustríc, aby si udržal libido a vitalitu. Podľa informácií vyššie je jasné, že vedel, čo robí.

2) Hovädzie a jahňacie mäso

Červené mäso obecne by malo byť základom stravy každého muža. Jedná sa o kvalitný zdroj proteínu a mastných kyselín.

Naviac je kvalitné jahňacie mäso bohaté na bio aktívny zinok. V 100 g mäsa nájdete takmer 12 mg zinku.

3) Dyňové semiačka

Tie sú bohaté na zinok a horčík, čo sú nevyhnutné minerály pre optimálnu tvorbu testosterónu. 150 gramov dyňových semiačok obsahuje 200 % DDD horčíka a 100% DDD zinku (10 mg v 100 g).

4) Nepražené kakao (a produkty z neho)

Ako sme už písali v minulom článku, nepražené kakao je výborné pre vaskulárne zdravie a tým i pre mužskú erekciu. Je bohaté na antioxidanty a radí sa medzi najzdravšie potraviny na planéte.

Pri výbere kakaa alebo produktu z neho je potrebné sa zamerať na percentuálny obsah kakaa, ale taktiež na fakt, či sa jedná o netepelne upravené.

Mimo vysoký obsah antioxidantov sa skrýva v 100 g kakaa 7 mg zinku. V prípade, že ste zástancom vegetariánskej stravy, je pre Vás čokoláda najlepším prírodným zdrojom zinku.

5) Vaječný žĺtok

Ďalšia výborná potravina pre Váš testosterón.

Vaječný žĺtok obsahuje kvalitné bielkoviny, zdravý cholesterol, ľahko vstrebateľné tuky a je bohatý na mikroživiny.

Jedna z dôležitých mikroživín v žĺtku je práve zinok.

100 g vaječného žĺtku obsahuje 5 mg tohto minerálu. To znamená, že pokiaľ si urobíte miešané vajíčka z 6 vajec, máte už postarané o odporúčanú dennú dávku zinku.

6) Pečeň

Vnútornosti sú obecne považované za jedny z najzdravších potravín. Niet divu, že v minulosti praveký lovci u ulovenej zveri začali vždy konzumáciou vnútorností a samotné mäso zostalo ako „posledné“ pre najslabšie tlupy, ženy a deti.

Pečeň obsahuje zdravé bielkoviny a vysokú dávku vitamínov rozpustných v tukoch.

Hovädzia pečeň v 100 g obsahuje 4 mg zinku a preto nemôže chýbať na našom zozname.

Zdroj: anabolicmen.com – so súhlasom autora


za tím PRIMULUS
David Buchta
David Buchta
Odborník na zdravý životní styl a optimalizaci testosteronu. Poslední 4 roky přečetl snad všechny zahraniční studie a publikace na optimalizaci testosteronu. Důležité poznatky publikuje na tento blog.
Páči sa Vám tento článok?
Zdieľajte ho alebo pošlite svojim známym.
Späť na blog