Ako správne tuky dokážu zvýšiť Váš testosterón? | PRIMULUS

Ako správne tuky dokážu zvýšiť Váš testosterón?

Tuky v potravinách nie sú zlé!

Zabudnite na staré poučky, ktoré nám stále hovorili, že všetky tuky sú nezdravé, že spôsobujú obezitu a srdečné choroby.

Nové vedecké výskumy nám dokazujú, že pokiaľ jete pravidelne tie správne tuky, sú dokonca zdraviu prospešné.

Pre muža je toto zistenie dobrá správa.

Hlavne z dôvodu, že ten správny tuk je jedna z najdôležitejších vecí, ako doplniť hladinu testosterónu.

Tuky v potravinách a produkcia testosterónu

Pokiaľ chcete využiť najväčší benefit pri konzumácii tukov s vplyvom na Váš testosterón, musíte sa zamerať na dva dôležité faktory:

Je to celkový obsah tukov, ktorý prijmete v strave. Toto číslo by malo byť dostatočne vysoké (určite vyššie než si myslíte), ale samozrejme všetko má svoje limity, ktoré by ste nemali prekračovať.

Pomer medzi rôznymi druhmi mastných kyselín hrá v tomto prípade veľkú úlohu. Nie všetky sú rovnako efektívne a dokonca jedna skupina môže spôsobiť i zníženie hladiny testosterónu.

Ako sa vôbec tuky v strave rozlišujú?

Polynenasýtené mastné-kyseliny – Omega mastné kyseliny (3,6,7,9)

  • Tieto tuky nájdeme predovšetkým v slnečnicovom oleji, repkovom oleji, ľanovom oleji, oleji z vlašských orechov, margarínu atď.

Mononenasýtené mastné-kyseliny

  • Tie získame z olivového oleja, mandľového oleja, avokádového oleja, oleja z makadamových orechov, arašidového masla apod.

Nasýtené mastné-kyseliny

  • Tieto sú obsiahnuté v červenom mäse, masle, kokosovom oleji, palmovom oleji, vaječnom žĺtku, v syre, plnotučnom mlieku atď.

Toto hlavné rozdelenie tukov asi poznáte.

Na ktoré sa ale sústrediť, keď je Vaším cieľom zvýšenie testosterónu?

Poďme si prebrať pár vedeckých správ na túto tému:

  • V tejto štúdii vedci testovali vplyv niekoľkých nutričných faktov na pred-tréningovú hladinu testosterónu u zdravých mužov. Po analýze výsledkov zistili, že diéta bohatá na nasýtené a mononenasýtené mastné kyseliny značne zvýšila hladinu testosterónu. Naopak diéta bohatá na bielkoviny alebo polonasýtené tuky spôsobila poznateľné zníženie hladiny testosterónu. V tejto štúdii bolo taktiež potvrdené, že diéta bohatšia na tuky zaznamenala nárast hladiny testosterónu.
  • Podľa niekoľkých štúdií je dokázané, že pokiaľ je Váš kalorický prísun z tukov vyšší (40% vs 20% z celkového kalorického príjmu), budete mať taktiež vyššiu hladinu testosterónu (štúdia tu, tu a tu)
  • Vedci u tejto štúdie skúmali dva elitné hokejové tímy. Každému naordinovali iný typ diéty. Jeden tím mal stravu zloženú z 40% tukov a 45% sacharidov a druhý tím zjedol 30% tukov a 55% sacharidov (pomer bielkovín bol u oboch skupín rovnaký).

Behom i po skončení štúdie bolo zistené, že skupina s vyšším obsahom tuku v strave mala taktiež vyššiu hladinu voľného testosterónu.

Ako je jasné z príkladu vyššie, pokiaľ je Vaším cieľom vyššia hladina testosterónu, mali by ste jesť viac nasýtených a mononenasýtených kyselín a držať sa ďalej od polonasýtených tukov.

Zlatá stredná cesta je držať svoj denný príjem z tukov okolo 35% - 40%. Zbytok doplníte hlavne proteínom a správnymi sacharidmi.

A určite sa nemusíte báť toho, že by Vám nasýtené tuky priniesli nebezpečie srdečných chorôb alebo mŕtvice. Tento mýtus je vďaka modernej vede už niekoľkokrát vyvrátený (lepšie povedané neexistuje žiadny reálny dôkaz týchto tvrdení).

Posledné správy lekárov a odborníkov upozorňujú skôr na nebezpečie, ktoré v sebe ukrýva nadmerná konzumácia sacharidov.

Výborný článok na tému tukov a ich vplyvu na naše zdravie nájdete na stránkach www.fitplan.cz TU!

Záver

Pokiaľ chcete prírodnou formou zvýšiť hladinu testosterónu, jedzte viac tých správnych tukov.

Podľa niekoľkých vedeckých správ je dokázané, že dostatočné množstvo nasýtených a mononenasýtených tukov zvyšujú hladinu testosterónu v tele.

Ďakujeme za pozornosť :)

Zdroj: http://www.anabolicmen.com/fats-and-testosterone/ s láskavým zvolením autora


za tím PRIMULUS
David Buchta
David Buchta
Odborník na zdravý životní styl a optimalizaci testosteronu. Poslední 4 roky přečetl snad všechny zahraniční studie a publikace na optimalizaci testosteronu. Důležité poznatky publikuje na tento blog.
Páči sa Vám tento článok?
Zdieľajte ho alebo pošlite svojim známym.
Späť na blog