Ako zaručene posilniť Váš imunitný systém? 2. diel (2/2) | PRIMULUS

Ako zaručene posilniť Váš imunitný systém? 2. diel (2/2)

Pomaly ale isto nám začína jeseň, čo je nielen obdobím padajúceho lístia a Októberfestu, ale taktiež sychravého počasia sprevádzaného zvýšenou frekvenciou návštev u lekára s nádchou, kašľom či inou mužské telo celkom devastujúcou chorobou .

So všetkými týmito ochoreniami, ktoré v tomto období chytáme omnoho ľahšie, stojí nízka imunita organizmu.

Poďme si spoločne ukázať, ako zaručene posilniť Váš imunitný systém, aby sa Vám tento rok tieto neduhy prírody vyhli oblúkom.

Určite si prečítajte náš prvý diel článku „Ako zaručene posilniť Váš imunitný systém - TU

1. Bylinky a ostatné prípravky

Ak vstúpite do ktorejkoľvek lekárne, uvidíte mnoho bylinných prípravkov pre „posilnenie imunity“.

A i keď bolo zistené, že niektoré rastlinné prípravky môžu upravovať funkcie imunitného systému, doposiaľ neexistuje žiadny dôkaz o tom, že tieto prípravky posilňujú imunitu až do takej miery, že je schopná chrániť telo proti infekcii či ochoreniam.

Nakoľko preukázať, že bylina či akákoľvek iná látka môže posilniť imunitu je veľmi zložité. Vedci tak nevedia, či napr. bylina, u ktorej sa zdá, že zvyšuje hladinu protilátok v krvi, má skutočne vplyv na celkovú imunitu.

To však neznamená, že by sme mali pozitívny vplyv niektorých bylín zanedbávať. Pretože každý organizmus je iný a každý reaguje na jednotlivé aktívne látky obsiahnuté v bylinkách inak.

Tu je sumár bylín, ktoré vedci označili, z pohľadu posilnenia imunity, za zaujímavé:

Aloe vera – v túto chvíľu neexistuje jediný dôkaz, potvrdzujúci účinnosť aloe vera na imunitný systém, avšak existuje množstvo štúdií potvrdzujúcich pozitívne účinky aloe vera na liečbu tkanív poškodených popálením, omrzlinami, či liečbe zápalových ochorení kože, a teda táto rastlina si určite zaslúži Vašu pozornosť.

Echinacea – existuje doslova more informácií o tom, ako dokáže echinacea posilniť Váš imunitný systém, ale bohužiaľ len zlomok toho je pravda. Echinacea síce určitým spôsobom pomáha znížiť či zabrániť nachladnutiu, avšak jej priamy vplyv na imunitu zatiaľ nebol nijak preukázaný. Tým samozrejme nechcem povedať, že užívanie echinacei je zlé – práve naopak. Pokiaľ ste nachladnutý, užívaním echinacei rozhodne nič nepokazíte. Len pamätajte na to, že dlhodobé užívanie taktiež nie je vhodné.

Cesnak – táto veľmi aromatická rastlinka je už od pradávna známa svojimi liečivými účinkami a látky obsiahnuté v cesnaku sú schopné bojovať s najrôznejšími typmi infekcií a bakteriálnych nákaz. Jedna štúdia z roku 2006 skúmala vplyv konzumácie cesnaku na výskyt rakoviny v juhoeurópskych krajinách a našla určitú súvislosť, že u ľudí konzumujúcich viac cesnaku, sa rakovina vyskytuje menej. To je síce zaujímavá informácia, avšak je príliš skoro na vyslovenie akýchkoľvek záverov o tom, že cesnak je schopný liečiť rakovinu. Táto rastlinka si ale určite zaslúži pozornosť a vo Vašom jedálničku by nemala chýbať.

2. Môže zima za spôsobené ochorenie?

Určite ste už mnohokrát, nielen od svojej matky, počuli vetu: „Obleč sa, lebo nachladneš!“ – je toto tvrdenie pravdivé?

Výskumníci, ktorí túto problematiku študujú, sa zhodujú na odpovedi, že normálna expozícia miernemu chladu Vašu náchylnosť k chorobám nijak nezvýši. Väčšina odborníkov sa prikláňa k názoru, že behom zimy, ktorá je považovaná za „chrípkovú sezónu“ zostáva mnoho ľudí zavretých doma, kanceláriách či MHD, kde je bližší kontakt s inými osobami a môžu sa tak jednoduchšie prenášať choroboplodné zárodky.

Skupina kanadských vedcov, ktorá preskúmala stovky štúdií na túto tému, došla k záveru, že zvýšený pobyt v chlade nemá škodlivý vplyv na Vašu imunitu. Ale to, či by ste sa mali zachumlať do perín alebo teplejšie obliecť, keď je vonku zima, je na Vás.

Pokiaľ je Vám teda zima nepríjemná, alebo pokiaľ ste vonku v zime vystavený riziku omrzlín či podchladeniu, určite sa teplejšie oblečte. Ale ohľadom chladu a imunity si naďalej nemusíte robiť starosti – chlad nemá na imunitu žiadny vplyv.

3. Cvičenie: Dobré či zlé pre Vašu imunitu

Pravidelné cvičenie je jedným z pilierov zdravého života. Zlepšuje kardiovaskulárny systém, znižuje krvný tlak, pomáha kontrolovať telesnú hmotnosť a chráni pred rôznymi ochoreniami. Ale pomáha taktiež udržať zdravý imunitný systém.

Rovnako ako správna strava, cvičenie môže prispieť k zlepšeniu zdravotného stavu a taktiež k zlepšeniu Vášho imunitného systému. Cvičenie prispieva k zlepšeniu cirkulácie buniek imunitného systému voľne putujúcich telom, a tým robí svoju prácu efektívnejšie.

Záver

Pre to, aby ste zlepšili Vaše zdravie, je možné urobiť toho naozaj veľa. Ako už bolo zmienené vyššie, imunitný systém pracuje ako celok a pokiaľ si myslíte, že budete piť bylinné čaje a ostatné veci zanedbávať, klamete len samých seba.

Držte sa týchto niekoľkých jednoduchých pravidiel zdravého životného štýlu a uvidíte, že budete omnoho menej trpieť na choroby, ktoré Vás sužovali doteraz.


za tím PRIMULUS
David Buchta
David Buchta
Odborník na zdravý životní styl a optimalizaci testosteronu. Poslední 4 roky přečetl snad všechny zahraniční studie a publikace na optimalizaci testosteronu. Důležité poznatky publikuje na tento blog.
Páči sa Vám tento článok?
Zdieľajte ho alebo pošlite svojim známym.
Späť na blog