Čo je viscerálny tuk a 5 zaručených tipov, ako sa ho raz a navždy zbaviť | PRIMULUS

Čo je viscerálny tuk a 5 zaručených tipov, ako sa ho raz a navždy zbaviť

Väčšina ľudí si pod pojmom "telesný tuk" predstaví faldy na bruchu.

V ich očiach ide o neškodný tuk. Áno, sú si vedomí vyššieho rizika srdcových ochorení, ale vzhľadom k tomu, že vyššie percento telesného tuku má každý druhy, tak tento stav nerieši.

Chudnutie a strata tuku je pre nich potom otázkou skôr estetickej krásy. Zdravie je až na druhom mieste.

Vedeli ste ale, že existuje iný druh tuku?

Aj keď ho nie je na prvý pohľad vidieť, je ďaleko nebezpečnejší. Ide o tuk obklopujúci vaše orgány a spôsobujúce zástavu srdca, rakovinu, depresie a ďalšie závažné ochorenia.

Hovorí sa mu viscerálny tuk.

Dnes si bližšie tento druh tuku predstavíme a povieme vám 5 tipov, ako sa ho zbaviť raz a navždy.

Čo je viscerálny tuk?

Ide o tuk obklopujúci vaše orgány v brušnej dutine. Jeho hlavnou činnosťou je ochrana orgánov. Ak však máte tohto tuku nadbytok, je životu nebezpečný. Ako je z opisu zrejmé, viscerálny tuk nie je na prvý pohľad vidieť.

A tu leží jeho zákernosť.

Veľa ľudí môže mať iba o niečo vyššie percento telesného tuku a zdá sa im všetko v poriadku. Ich viscerálny tuk pritom môže ohrozovať ich zdravie.

Dokonca ani množstvo telesného tuku nie je závislé od množstva toho viscerálneho v tele. Môže sa teda stať, že aj keď nemáte nadbytok podkožného tuku, tak aj vás ohrozuje nadbytok toho viscerálneho.

A aké nebezpečenstvo vyššie množstvo viscerálneho tuku prináša?

Patrí sem ochorenie srdca, rakovina, mŕtvica, demencia, diabetes, depresia, sexuálna dysfunkcia artritída a samozrejme obezita.

Nadmerný viscerálny tuk ďalej zvyšuje riziko zápalov a narúša hormonálnu funkciu ostatných orgánov. Nejde len o nadbytočné kalórie, ale o nebezpečného "votrelca", ktorý škodí vášmu telu.

Preto je nutné sa ho čo najrýchlejšie zbaviť.

Zaručené tipy na zníženie viscerálneho tuku

Nie je jednoduché určiť, koľko viscerálneho tuku (v porovnaní s podkožným) sa vo vašom tele nachádza. Viditeľný tuk na bruchu je často kombináciou oboch.

Preto by malo byť cieľom znížiť najskôr množstvo podkožného tuku v okolí brucha a s tým dôjde aj k zníženiu toho viscerálneho.

Najviac na pozore by mali byť ženy s obvodom pása nad 89 cm a muži s obvodom pása nad 102 cm. Tieto skupiny majú vyššie riziko vyššie uvedených chorôb a zníženie tuku by pre nich mala byť priorita číslo jedna.

Podľa niekoľkých štúdií iba pri diéte dochádza k strate predovšetkým "bieleho" tuku. Ak je vaším cieľom znížiť hladinu viscerálneho tuku, vyskúšajte nasledujúcich 5 tipov.

1) Obmedzte jednoduché cukry a rafinované sacharidy

Inzulín je jedným z najdôležitejších hormónov v tele. Je zodpovedný za chod metabolizmu a usmerňuje energiu z jedla do buniek v tele. A to, čo jete, ovplyvňuje ako moc alebo málo, sa inzulín v tele tvorí.

Hladina inzulínu je spätá so spaľovaním tuku, pretože pri vyššej hladine dôjde k zastaveniu odbúravania tukov.

Keď je inzulín zvýšený, nemôžete chudnúť. Zvýšený inzulín blokuje produkciu rastového hormónu podporujúceho odbúravanie tukov.

Ak jete často potraviny bohaté na sacharidy a s vysokým glykemickým indexom, pomaly sa stávate odolní voči inzulínu a vaša citlivosť naň klesá.

Vďaka tomu vám pri každom jedle inzulín vyletí hore a nemôžete schudnúť.

Vyhnite sa všetkým sladkostiam, pečivu všeobecne (najlepšie bielemu) a snažte sa konzumovať viac zeleniny, fermentovaných potravín a zdravých tukov.

2) Zvýšte príjem neškrobovej zeleniny

Medzi vhodné druhy zeleniny patrí brokolica, karfiol, špenát, zeler, cibuľa, cesnak atď.

Cieľom je vždy sústrediť sa na minimum spracovaných potravín. Čím menej sa potraviny dotkol človek, tým lepšie.

Stravu doplňte zdravými tuky ako je kokosový olej, extra panenský olivový olej, ryby, orechy a semienka.

3) Pravidelne cvičte

O výhodách pravidelného cvičenia sme (a nielen my) toho napísali už veľa. Cvičenie pomáha balansovať hladinu inzulínu a telo tým lepšie využíva glukózu. Toto je v prípade vyššieho viscerálneho tuku dôležité. Pretože čím viac tukov máte, tým horšia je absorpcia inzulínu do svalových tkanív.

Aj keď niekoľko druhov cvičení dokáže znížiť riziko kardiovaskulárnych ochorení u obéznych ľudí, štúdie z roku 2013 usporiadaná Medzinárodným časopisom Kardiológia zistila, že vysoko intenzívny tréning s externou váhou zvýšil spálenie viscerálneho tuku rýchlejšie, než bežné cvičenie.

Zamerajte sa na vysoko-intenzívny tréning (krátke pauzy medzi sériami cvikov, napr. Tabata cvičenia) a silový tréning s činkou.

4) Menej sa stresujte

Dôležitosť uvoľnenia, zábavy a kvalitného sociálneho života je často prehliadaný v súvislosti so stratou tuku.

Všetky tieto činnosti však znižujú stres a ten mám neblahý vplyv na vaše hormonálne zdravie.

Zvýšený stres vyplavuje hormón kortizol ovplyvňujúce chuť na jedlo, metabolizmus, spánok a chute na "zakázané" jedlo.

Spôsobov ako znížiť stres existuje veľa.

Môžete vyskúšať prírodné adaptogény, meditáciu, ľahké cvičenia alebo čítanie.

5) Zamerajte sa na kvalitný spánok

Výhody kvalitného spánku (minimálne 7 hodín) v spojitosti s metabolizmom a hormonálnym zdravím sú už veľakrát potvrdené a zdokumentované.

Kvalitný spánok znižuje vašu chuť na jedlo, "resetuje" stresový hormón kortizol a zrýchľuje metabolizmus.

Pre kvalitnejší spánok vyskúšajte relaxačné oleja do kúpeľa, horúcu vaňu, vyhýbajte sa kofeínu a spite najlepšie v chladnej a tmavej miestnosti.

Záver

Viscerálny tuk je nebezpečný. Jeho hlavná zákernosť je v tom, že nie je viditeľný a tým pádom ho veľa ľudí podceňuje.

Nebuďte jedným z nich a zaraďte vyššie uvedené rady do vášho každodenného života.


za tím PRIMULUS
David Buchta
David Buchta
Odborník na zdravý životní styl a optimalizaci testosteronu. Poslední 4 roky přečetl snad všechny zahraniční studie a publikace na optimalizaci testosteronu. Důležité poznatky publikuje na tento blog.
Páči sa Vám tento článok?
Zdieľajte ho alebo pošlite svojim známym.
Späť na blog