Kofeín a testosterón | PRIMULUS

Kofeín a testosterón

„Radšej by som trpel s kávou, ako bol v bezvedomí.“

Napoleon Bonaparte

Keď sa povie „kofeín“, predstavíte si ako prvú kávu.

Je to celkom logické. Kofeín sa vyskytuje i v čaji alebo kakau, ale káva je na kofeín najbohatšia.

Aký má efekt kofeín na Vaše zdravie a Váš testosterón?

Dlhú dobu bola káva považovaná za nezdravú potravinu. Posledné štúdie sú ale pre milovníkov kávy veľmi sľubné.

Má sa za to, že pitie kávy znižuje výskyt ochorení srdca, cukrovky, Parkinsonovej choroby alebo rakoviny hrubého čreva.

Napríklad tato štúdia potvrdzuje, že pitie 4-5 šálok kávy denne, dokáže znížiť riziko úmrtia až o 26%.

Dnes sa zameriame na účinok kofeínu na testosterón.

Kofeín a testosterón

Dlhú dobu bol kofeín spájaný s úbytkom testosterónu. A to hlavne z dôvodu, že vyššia dávka kofeínu zdvíha hladinu kortizolu v tele. A ako už vieme, viac kortizolu rovná sa menej testosterónu.

Podľa posledných štúdií však môže byť kofeín pre testosterón užitočný.

Existuje niekoľko správ, ktoré dokazujú pozitívny vplyv kofeínu na silu a anaerobný výkon človeka (štúdia, štúdia, štúdia).

Preto nie je prekvapením, že mnoho návštevníkov fitness centier rado používa kofeínové prípravky pred cvičením.

A robia dobre.

Kofeín pred tréningom má totiž pozitívny vplyv na tvorbu testosterónu.

Pár vedeckých správ, ktoré to dokazujú.

  • V tejto štúdii dokázali 4mg/kg kofeínu hodinu pred tréningom zvýšiť hladinu testosterónu o 12% u profesionálnych atlétov v porovnaní s placebom.

  • Táto štúdia ukazuje, že žuvanie kofeínovej žuvačky s 240 mg kofeínu, dokáže zvýšiť vyplavenie testosterónu po cvičení o 14% v porovnaní s placebom.

  • V tejto štúdii dali vedci testovaným subjektom rôzne dávky kofeínu pred cvičením (200, 400, 600 a 800mg). Všetky skupiny zaznamenali nárast hladiny testosterónu po cvičení. Najvyššie výsledky však boli u skupiny, ktorá dostala 800 mg kofeínu (19% nárast testosterónu).

Kofeín obecne zvyšuje hladinu kortizolu, čo nie je pre Váš testosterón žiadúce. Podľa štúdii vyššie to ale neplatí pre kofeín konzumovaný pred tréningom. Vtedy totiž dokáže zvýšiť hladinu testosterónu i cez fakt, že sa mierne zvýši hladina kortizolu.

Cvičíte a chcete mať po tréningu extra nášup testosterónu?

Dajte si pred tréningom malé espresso alebo kofeínové tablety.

PS: Pokiaľ máte v tele veľa stresového hormónu kortizolu, skúste naše tipy pre zníženie stresu a depresie TU.

Zdroj: http://www.anabolicmen.com/caffeine-testosterone/


za tím PRIMULUS
David Buchta
David Buchta
Odborník na zdravý životní styl a optimalizaci testosteronu. Poslední 4 roky přečetl snad všechny zahraniční studie a publikace na optimalizaci testosteronu. Důležité poznatky publikuje na tento blog.
Páči sa Vám tento článok?
Zdieľajte ho alebo pošlite svojim známym.
Späť na blog