Kokosový olej a testosterón alebo najlepší zdroj tukov pre muža | PRIMULUS

Kokosový olej a testosterón alebo najlepší zdroj tukov pre muža

Ešte nedávno boli všetky nasýtené tuky považované za zlé.

Teraz už ale vieme, že opak je pravdou.

Posledné výskumy dokazujú, že zdravé nasýtené tuky sú zdraviu prospešné.

A kokosový olej je jedným z najlepších nasýtených tukov. Dôvodom je jeho zloženie, ktoré je z časti tvorené MCT mastnými kyselinami (MCT = Medium Chain Tryhlicerides – strednou dĺžkou reťazca).

A v čom sú MCT tak výnimočné?

Spracovávajú sa inak než ostatné tuky. Telo ich presúva priamo do pečene, kde sa využívajú ako priamy zdroj energie. MCT sa neukladá do podkožného tuku a podľa posledných štúdií to vypadá, že dokážu zrýchliť metabolizmus.

Kokosový olej ďalej chráni Vaše srdce pred chorobami a podporuje optimálnu hodnotu cholesterolu a krvných lipidov.

Zaujímavé je pozorovať benefity kokosového oleja na ľuďoch, ktorí ho užívajú pravidelne a vo veľkom množstve.

Napr. obyvatelia tropických oblastí v Južnej časti Tichého oceánu (tzv. „Tokelau“) prijímajú 60% všetkých kalórií práve z kokosov a pritom sú u nich srdečné choroby ojedinelé. To isté platí pre obyvateľov Papui Novej Guiney (nazývaných „Kitavani“), pre ktorých je kokos hlavným zdrojom tukov a srdečné choroby u nich takmer neexistujú.

Teraz už vieme, že kokosový olej je dobrý pre Vaše zdravie. A aký má vplyv na Váš testosterón?

Kokosový olej a testosterón

Ako sme si už uviedli pár riadkov späť, kokosový olej sa skladá z nasýtených tukov – a nasýtené tuky sú tie najlepšie pre zvýšenie testosterónu.

Zatiaľ neexistujú priame štúdie dokazujúce efekt kokosového oleja na hladinu testosterónu u mužov, ale je tu niekoľko štúdií na hlodavcoch (ktorých reprodukčný systém je takmer totožný s ľudským).

Poďme sa na pár štúdií pozrieť:

  • Štyri skupiny samcov krýs (druh Wistar) boli kŕmené diétou obsahujúcou buď sójový, kokosový, hroznový alebo olivový olej. Výskumníci zistili, že aktivita kľúčových enzýmov potrebných pre produkciu testosterónu (3-p-HSD a 17-beta HSD), bola vyššia u skupín kŕmených olivovým a kokosovým olejom (štúdia).

  • V ďalšej štúdii dostali potkany kombináciu vápnika, vitamínu D a boru spoločne s obsahom buď repkového, slnečnicového alebo kokosového oleja. Skupina dostávajúca kokosový olej zaznamenala vyššiu hladinu testosterónu než ostatné skupiny (štúdia).

  • V inej štúdii bolo 6 skupín po 8 potkanoch kŕmených šiestimi rôznymi druhmi tukov ako sezamový, slnečnicový, rybí, olivový a kokosový olej a bravčovým sadlom. Skupina hlodavcov dostávajúca kokosový olej a bravčové sadlo (z Pyrenejského prasaťa) zaznamenala vyššiu hladinu testosterónu, než ostatné skupiny.

Záver

Kokosový olej je jedným z najlepších zdrojov tukov a určite by nemal chýbať vo Vašej kuchyni.

Pri nákupe sa uistite, že kupujete organický panenský olej, ktorý je lisovaný za studena.

Zdroj: http://www.anabolicmen.com/coconut-oil-testosterone/ - so zvolením autora


za tím PRIMULUS
David Buchta
David Buchta
Odborník na zdravý životní styl a optimalizaci testosteronu. Poslední 4 roky přečetl snad všechny zahraniční studie a publikace na optimalizaci testosteronu. Důležité poznatky publikuje na tento blog.
Páči sa Vám tento článok?
Zdieľajte ho alebo pošlite svojim známym.
Späť na blog