Najlacnejšie potraviny pre zvýšenie testosterónu | PRIMULUS

Najlacnejšie potraviny pre zvýšenie testosterónu

Nemáte dostatok peňazí, ale i tak je Vaším cieľom zvýšenie hladiny testosterónu?

Potom ste tu správne.

V dnešnom článku sa pozrieme na najlacnejšie potraviny nutné k doplneniu makroživín pre optimálnu tvorbu testosterónu.

Ako sme už písali v minulých článkoch, je dobré sa pri výbere jedla držať kvalitných potravín. Čím viac organické (BIO), tým lepšie. Dôvodom je nízky obsah pesticídov majúcich anti-androgénne vlastnosti. To ale neznamená, že pokiaľ nebudete jesť iba BIO potraviny tak nemôžete svoj testosterón zvýšiť.

I s menším rozpočtom sa dá jesť zdravo a podporiť tým svoj endokrinný systém pre optimálnu tvorbu testosterónu.

A s tým Vám pomôže tento článok.

Lacný zdroj bielkovín

Pre správne fungovanie endokrinného systému je optimálny príjem bielkovín okolo 20 – 30 % z Vášho denného kalorického príjmu. Najlepším zdrojom sú živočíšne proteíny – mäso.

Pokiaľ peniaze nie sú problém, je tým najlepším zdrojom bielkovín bio hovädzie mäso z býka kŕmeného iba trávou. Tento druh mäsa obsahuje kvalitnejšie zloženie mastných kyselín (pomer Omega-3 k Omega-6), než u zvierat kŕmených obilím a inou stravou. U týchto zvierat ďalej nedochádza k používaniu hormónov a antibiotík, takže ich konzumácia nemôže mať nečakané vedľajšie účinky.

Problém tohto druhu mäsa je samozrejme cena. Tá môže byť i dvojnásobná, v porovnaní s tradičným hovädzím mäsom. Preto v prípade menšieho rozpočtu siahnite po tradičnom hovädzom mäse a snažte sa kupovať kúsky s menším obsahom tuku.

Dôvodom je fakt, že u zvierat kŕmených obilím je kvalita tuku o dosť nižšia a taktiež väčšina nežiadúcich látok ako sú hormóny a antibiotiká budú pravdepodobnejšie uložené v tukovej časti mäsa, než v tej svalovej.

Ďalším výborným zdrojom lacných bielkovín (a taktiež tukov) sú vajcia. Obsahujú široké spektrum aminokyselín, dobrý pomer tukov pre tvorbu testosterónu (38% nasýtených, 44% mononenasýtených a iba 18% polynenasýtených tukov) a taktiež sú bohaté na vitamíny a minerály.

TIP: Z uvedených zdrojov bielkovín je možné urobiť výborné jedlo pre podporu Vášho testosterónu. Stačí kúpiť lacné mleté hovädzie mäso (s nízkym obsahom tuku), zmiešať s pár vajcami, okoreniť a upiecť ako chutné mäsové guličky.

Lacný zdroj sacharidov

Podľa niekoľkých štúdií je vhodné držať Váš príjem sacharidov okolo 30 – 40 % z Vášho denného príjmu kalórií.

Nie sú ale sacharidy ako sacharidy.

Mnoho obilnín sú bohaté na lepok. Ten podľa niekoľkých štúdií zvyšuje hladinu prolaktínu v krvi, ktorý má negatívny efekt na hladinu Vášho testosterónu.

Potom tu máme jednoduché cukry, ktoré podľa niekoľkých štúdií taktiež znižujú hladinu testosterónu.

Aké sacharidy teda jesť?

Najlepší zdroj sacharidov pre Váš testosterón je škrobovitá zelenina a ovocie. Čo je pre malý rozpočet dobrá správa. Jedným z najlepších zdrojov škrobovitej zeleniny sú zemiaky. Tie môžete pripraviť v niekoľkých chutných verziách a ich cena je nízka.

TIP: Medzi zeleninou nájdete sumár ďalších potravín, ktoré sú lacné a pre Váš testosterón prínosné, napr. zeler, brokolica, špenát, rukola, cesnak, cibuľa, petržlen atď.

Lacný zdroj tukov

Tuky sú nepostrádateľné pre tvorbu testosterónu. Ich optimálny denný príjem by mal byť okolo 30 – 40 % z denného kalorického príjmu.

A rovnako ako u sacharidov, nie sú si všetky tuky rovné.

Pokiaľ je Vaším cieľom zvyšovanie testosterónu, mali by ste jesť viac nasýtených a mononenasýtených kyselín a držať sa ďalej od polonasýtených tukov.

A ktoré zdroje tukov najlepšie zapadajú do nášho nízkeho rozpočtu?

Avokádo – nie je treba kupovať v bio kvalite, väčšina pesticídov je pochytená v šupke ovocia.

Vajce – výborný zdroj tukov s optimálnym rozložením.

Makadamové orechy a orechy obecne – prírodný zdroj kvalitných a zdravých tukov.

Olivový olej – výborný pomer mastných kyselín, jedna štúdia dokazuje, že 3 týždne pravidelnej konzumácie olivového oleja zvýšila testosterón o 17%.

Maslo – lacný zdroj nasýtených tukov.

Záver

Pokiaľ máte dostatok peňazí, je výber kvalitných potravín pre tvorbu testosterónu jednoduchší. To ale neznamená, že nemôžete i vďaka lacným potravinám hladinu svojho testosterónu zvýšiť.

PS: A pokiaľ ste schopný ušetriť denne 18 Kč a chcete si vďaka tomu zaistiť zvýšenie testosterónu prírodnou formou, vyskúšajte náš produkt PRIMULUS. Zakúpiť si ho môžete TU.


za tím PRIMULUS
David Buchta
David Buchta
Odborník na zdravý životní styl a optimalizaci testosteronu. Poslední 4 roky přečetl snad všechny zahraniční studie a publikace na optimalizaci testosteronu. Důležité poznatky publikuje na tento blog.
Páči sa Vám tento článok?
Zdieľajte ho alebo pošlite svojim známym.
Späť na blog