5 rýchlych tipov pre železnú imunitu | PRIMULUS

5 rýchlych tipov pre železnú imunitu

Ako na posilnenie imunity? Vsaďte na prirodzený spôsob „dopravy“ zaručených pomocníkov budujúcich imunitný systém do Vášho tela. A najlepšie raw, teda v značnej miere surové. Z pohľadu potravín prvá päťka v nasledujúcich riadkoch.

Zinok

Začnite od konca, od Z a to zinkom. Minerálom, ktorý významne prispieva k posilneniu obranyschopnosti organizmu. Taktiež výrazne urýchľuje náročný proces uzdravovania. Bonus Vám zinok prináša v podobe správneho vývoja a funkcie rozmnožovacích orgánov. Zlepší stav kože, urýchli hojenie rán a pomáha pri únave. Na čo sa teda zameriate? Pečeň, tmavé mäso, mlieko, vaječné žĺtka a morské plody, hlavne afrodiziakálne ustrice.

Ste vegetarián? Žiadny problém. V tom prípade vsaďte na dyňové a slnečnicové semiačka, orechy, mandle, kešu, celozrnné obilniny, orechové maslá, sezamové tahini, strukoviny, pšeničné klíčky, špargľa, quinoa – Merlík čilský – bez lepku, amarant, tofu, tempeh či miso.

Omega-3

Vráťte sa do detských rokov a nasaďte rybí tuk.

Naši predkovia vedeli svoje. Podpora usadzovania vápnika v kostiach Vám príde k duhu i v prípade, že veľa športujete. Omega-3 kyseliny sú pre ľudský organizmus nepostrádateľné, spomaľujú starnutie buniek, majú protizápalové účinky a posilňujú imunitu. Ak zájdeme ďalej, znižujú riziko nádorových ochorení a hladinu cholesterolu v krvi.

Bráni upchatiu ciev i výskytu vysokého krvného tlaku. Chcete mať pamäť ako slon? Zlepšite svoj psychický stav i pamäť pomocou Omega-3. Dodajte ho rybím tukom, repkovým a sójovým olejom alebo dyňovými semiačkami.

Vitamín A – beta-karotén

Chcete zlepšiť zrak? Trpíte na alergie a slzia Vám oči od hľadenia do monitora? Podporte tvorbu zrakového pigmentu a Vaše oči budú opäť schopné rozoznávať predmety i za zníženého osvetlenia. Podporíte i imunitný systém a zvýšite odolnosť tela voči všetkým infekciám. Po alkoholovom večierku je vitamín A skvelým pomocníkom. Beta-karotén obsahuje lucerna i okrúhlica, mrkva, špenát, mango, petržlen, marhule, kaki, melón, mangold, papája, paradajka, paprika. Pre priaznivcov mäsa opäť teľacia pečeň a mäso, tuniak, treska, maslo a mlieko.

B vitamíny

Pomáhajú udržovať správne fungovanie metabolizmu a ako je známe, základ imunity tkvie v zdravých črevách. Proces látkovej premeny v tele teda neradno podceňovať. Prirodzený zdroj vitamínov B sú kvasnice, celozrnné obilniny, strukoviny, orechy i ryby. Zaraďte riasy, pšeničné klíčky, karfiol, tvaroh, jogurt či mlieko a býčiu pečeň či jahňacie mäso. Ak sa venujete veľa športu a máte pravidelnú záťaž, B vitamíny sú pomocníkmi proti vyčerpaniu organizmu. Sú kľúčové pre zdravý nervový systém, mozog a srdce.

Vitamín C

Kľúčová podpora vitamínu C je jeho prispenie pre správnu funkciu imunitného systému. Vitamín C je bojovníkom proti infekciám, vírom i baktériám a prevenciou proti oparom. Potenciálne potom i proti rakovinotvorným bunkám. Doplňte ho konzumáciou zeleniny, hlavne vo forme brokolice, kapusty, ružičkovej kapusty a karfiolu. Ďalej šípky, kiwi a citrusy spolu s vyššie uvedenými potravinami.

Tento článok je napísaný externým autorom.


za tím PRIMULUS
David Buchta
David Buchta
Odborník na zdravý životní styl a optimalizaci testosteronu. Poslední 4 roky přečetl snad všechny zahraniční studie a publikace na optimalizaci testosteronu. Důležité poznatky publikuje na tento blog.
Páči sa Vám tento článok?
Zdieľajte ho alebo pošlite svojim známym.
Späť na blog